שנת השור 2021 - תמונת שער

סיכום שנת השור ו-2021 באתר מנדרינה

שנת השור שפינתה את מקומה לשנת הטיגריס לפני שבוע וקצת, החלה ב-12 בפברואר 2021. זה היה גם היום בו האתר החדש של מנדרינה הושק ונפתח באופן רשמי, אז הגיע הזמן לסכם את השנה הראשונה שלו באוויר.

הקדמה

הרבה דברים קרו באתר במהלך השנה שחלפה. עלו אליו עשרות כתבות מסוגים שונים, הסימניפדיה חצתה את הרף של 650 סימניות, נחנך הבלוג של מנדרינה, נפתח מדור חדש בשם פק"ל סין, והאתר כולו עבר שדרוג רציני מתחת למכסה המנוע.

ציור מסורתי של שור

הדרך הכי טובה וכיפית לסכם את השנה, היא לתת למספרים לספר מה התכנים שהכי עניינו אתכם – גולשי האתר – וזה בדיוק מה שאנחנו הולכים לעשות כאן, בואו נתחיל.

הרשומות הנצפות ביותר

בשנה האחרונה התפרסמו באתר מנדרינה 76 רשומות מסוגים שונים ובהם ניתן למנות כתבות, מאמרים, שירים, סרטונים, תמונות, רשימות אוצר מילים, בדיחות, חידות, שלטים ועוד. חמש הכתבות שנצפו הכי הרבה בשנה האחרונה הן:

  1. הסלמה בעזה – אוצר מילים שימושי – הרשימה הזו פורסמה בחודש מאי בשנה שעברה, בזמן ההתלקחות האחרונה מול החמאס ויש בה כ-100 מונחים שימושיים לכל מי שרוצה לדבר על הסכסוך בסינית.
  2. מזל טוב! זה ורוד! – כתבתו של רן קורן מחודש ספטמבר על תובנות ולקחים מגדריים מחוויית הריון ולידה בסין.
  3. Happy Niu Year – משחקי מילים עם הסימנית – זה קצת לא חוכמה משום שזו הכתבה הראשונה שפורסמה באתר אז היה לה הכי הרבה זמן לצבור צפיות.
  4. חמש חידות קרש ברמת קושי עולה – חמש חידות שהתשובות שלהן הן חידודי לשון כל כך צולעים עד שלעולם לא תשכחו אותם.
  5. שיר פופ – חבר – ג'וֹאוּ חוּאָה-גְ'יֶן – אחד השירים הקלאסיים של שנות ה-90 שמאוד פשוט ללמידה מכיוון שאוצר מילים שלו מתאים גם לתלמידים מתחילים.

כמה כתבות היו מאוד קרובות למקום החמישי ומגיע להן אזכור של כבוד הן שיר הילדים שני טיגריסים, חמש חידות סימניות קלות (יחסית), תרגול קריאת כתב יד של פתקית ברכה ממסעדה, והכתבה על השם של Beyond Meat בסין.

הסימניות הנצפות ביותר

כשאתר מנדרינה החדש הושק הסימניפדיה כללה 500 ערכים. בשנת השור עלו לסימניפדיה עוד כ-150 סימניות וכך הגענו למספר המכובד של 650 ערכים. הנה התפלחות שלהם לפי רמת HSK.

דירוג HSKכמות סימניות
HSK1142
HSK293
HSK3110
HSK4108
HSK5116
HSK653
ללא דירוג28

חמשת השורשים המובילים הם השורש (פה / פתח) עם 44 סימניות, השורש /讠 (דיבור) עם 40 סימניות, השורש 宀 (גג) עם 35 סימניות, השורש (אישה) עם 33 סימניות, והשורש (ירח / בשר) עם 31 סימניות.

שור - ציור סיני

מבין כל הערכים הקיימים בסימניפדיה, חמש הסימניות עם מספר הצפיות הגבוה ביותר במהלך השנה שחלפה הן:

  1. הסימנית – עלתה לסימניפדיה לקראת ה-1 במאי, הלא הוא יום הפועלים.
  2. הסימנית – עלתה לסימניפדיה יחד עם שלט לציון מאה שנים להקמת המפלגה.
  3. הסימנית – עלתה לסימניפדיה ב-秋节 – חג אמצע הסתיו.
  4. הסימנית – עלתה לסימניפדיה בספטמבר 2020 במסגרת העלאת כל הסימניות שהופיעו באלבום הפייסבוק של פרק 7 שמיים וזמן.
  5. הסימנית – עלתה לסימניפדיה יחד עם הסימנית 劳 כי יחד הן מרכיבות את שמו של חג הפועלים בסינית – 劳动节

אגב, 650 סימניות אולי לא נשמע הרבה, אבל אם לוקחים בחשבון שכל ערך כולל בממוצע עוד כ-20 מילים וצירופים בהם הסימנית מופיעה, הרי שיש כבר לנו כבר ים של חומר. הרבה מעבר לכל ספר לימוד, שיעור פרטי ואפילו קורס שלם.

מספר התגובות הגבוה ביותר

אחד היתרונות הכי גדולים שיש לאתר אינטרנט על פני ספר לימוד, מעבר לעובדה שהתוכן מאורגן בצורה חכמה יותר ונוחה לחיפוש, היא העובדה שאפשר לשאול לשאלות ולקבל תשובות באמצעות מנגנון התגובות של האתר. בנוסף אפשר גם לחלוק מידע שימושי עם שאר החברים באתר לתועלת הקהילה כולה.

שור ועגור סיני - המחשה

במצעד התכנים הכי מוגבים, רשומות רגילות וסימניות כאחד, חמשת האייטמים המובילים הם:

  1. עשרה מילוני סינית ואתרים נוספים שכדאי להכיר – אחד המאמרים השימושיים ביותר שעלו לאתר עם שש תגובות.
  2. הסימנית עם חמש תגובות – הסימנית עלתה לאתר יחד עם רשימת אוצר מילים בנושא גיבורי-על.
  3. הסימנית 把 כמילת יחס לעומת המילה 'את' – מאמר הדן באחד הנושאים הכי מרתקים והכי מבלבלים בדקדוק הסיני והוא משפטים עם הסימנית כמילת יחס, תוך התמקדות בהבדלים מן בינה ובין מילת היחס 'את' בעברית. הכתבה זכתה לארבע תגובות.
  4. מה זה המוצר הזה? – תרגול קריאה המתבסס על האריזה והוראות ההפעלה של מכשיר חשמלי מסתורי שנרכש בסין, ולו שתי תגובות.
  5. הסימנית גם היא עם שתי תגובות – שאלה ותשובה לגבי אופן הפישוט שלה.

אזורים חדשים באתר

במהלך שנת השור הושקו שני אזורים חדשים באתר מנדרינה, וניתן לגשת לכל אחד מהם באמצעות התפריט הראשי של האתר.

הראשון מבין השניים הוא הבלוג של מנדרינה, אשר בו יתפרסמו עדכונים כלליים על הנעשה באתר, תכנים חדשים, מבצעים, שדרוגים ועוד. העדכון הראשון הופיע בו לפני קצת יותר משבוע והתמקד בעבודות השדרוג שהתבצעו באתר והמעבר לשרתים חדשים. העדכון השני הוא הסיכום השנתי שאתם קוראים כאן עכשיו. הפוסט הבא כבר בתנור והוא יהיה חלק ממדור ראיונות חדש בשם סינכרוניקה. (תוספת מאוחרת: בינתיים הוא כבר פורסם)

שור סיני

האזור השני הוא פק"ל סין – מדור אשר מתמקד בכלים שימושיים לכל מי שרוצה להסתדר בסין אבל לא ממש דובר את השפה, בין אם מדובר במטיילים או באנשים המגיעים לכאן במסגרת רילוקיישן. במהלך שנת השור עלה לפק"ל סין תפריט ויזואלי של מנות נפוצות, ומספר שבועות אחר כך נוספה גם רשימת קניות בסיסית עם מוצרי יסוד, פירות, ירקות, מוצרי חלב, בשר ועוד.

מבט לעתיד

זו הייתה שנת השור באתר מנדרינה ועם כל זה שהיא הייתה מאוד עמוסה זו עדיין רק ההתחלה. התוכנית לשנת הטיגריס היא לא רק להעשיר את מגוון התכנים שכבר קיימים בו, אלא להוסיף גם סוגים חדשים של תוכן כגון קורסים מלאים, מדורים חדשים ועוד. זה אומר שעוד הרבה עבודה לפנינו, אבל כמאמר הביטוי הסיני ,铁杆磨成针 – עם מאמץ ועבודה קשה, אפשר אפילו לשייף מוט ברזל עד שיהפוך למחט.

שור חוגג ראש שנה סיני

אז אם אתם בעניין של תכנים איכותיים של לימוד והעשרה עבור לומדי ודוברי סינית בישראל, אתם מוזמנים לפתוח עכשיו חשבון משתמש באתר מנדרינה. זה לא עולה כסף וזו גם תהיה יופי של דרך לפתוח את שנת הטיגריס עבור הסינית שלכם.

שיתוף


מישהו שאתם מכירים בטח גם יאהב את זה

סמל מייל

מייל סיכום חודשי

מלאו את הפרטים שלכם כדי לקבל סיכום חודשי של כתבות וסימניות חדשות באתר ישירות למייל.

לא אוהבים מיילים? יש גם ערוץ טלגרם.

2 מחשבות על “סיכום שנת השור ו-2021 באתר מנדרינה”

כתיבת תגובה

Scroll to Top