שדרוג 2022- תמונת שער

עדכון שדרוגים ושינויים באתר

בשבועיים האחרונים אתר מנדרינה עבר מקצה שדרוגים רציני ונעשה גם שינוי במודל המינויים באתר. ברשומה הזו נסקור את כל השדרוגים והשינויים ואת משמעותם עבור מנויים קיימים ומצטרפים חדשים.

שדרוגים ושיפורים

הדרך לומר שדרוג בסינית היא המילה (הגייה – shēng jí) ומלבד המשמעות הזו של 'עלייה ברמה' או 'עליית מדרגה' (מטאפורית) היא יכולה לבטא גם קידום בעבודה והסלמה של עימותים. לכבוד הפוסט הזה, גם הסימנית 升 וגם הסימנית 级 עלו לסימניפדיה השבוע.

המילה שדרוג בסינית

אז אלו שדרוגים ושיפורים נעשו באתר בשבועיים האחרונים? הנה סקירה של חמשת העיקריים שביניהם, נתחיל בחשובים ביותר כמובן.

מעבר לשרתים חדשים

השדרוג המשמעותי ביותר הוא מעבר לשרת ייעודי חדש ומבוסס ענן. השרת החדש לא רק חזק ומהיר יותר, אלא הוא מוקדש אך ורק לאתר מנדרינה ואינו חולק משאבים עם אתרים אחרים. זה אומר שהאתר נטען במהירות גדולה יותר ומאוחסן באופן מאובטח יותר. אם ביקרתם באתר בתדירות גבוהה לפני ואחרי השבועיים האחרונים, אני בטוח ששמתם לב להבדל בזמן שלוקח לעמודים לעלות. אני יודע שאני מרגיש אותו היטב, לא רק בצפייה, אלא גם בעת כתיבה והעלאת תכנים חדשים.

רשת חכמה יותר

עוד שדרוג שמהווה תוסף משמעותי למהירות האתר הוא השימוש ברשת ייעודית להעברת תוכן (CDN). כעת האתר מקושר לרשת של שרתים מיוחדים שמתמחים בהעברה של תכנים "כבדים" כגון תמונות וסרטונים. השרתים האלו מפוזרים בכל העולם ככה שלא משנה מהיכן אתם מתחברים, התוכן נשלח אליכם מהשרת הקרוב ביותר למיקום שלכם. זה מקצר את הזמנים באופן משמעותי, ושימושי במיוחד עבור אלו מאיתנו שנמצאים בסין ומסתמכים על VPN.

מתיחת פנים לסימניפדיה

עם למעלה מ-650 ערכים, הסימניפדיה כבר מתחילה לצבור נפח די רציני תוכן. מלבד השיפור בביצועים, היה גם צורך להתאים את העמוד הראשי שלה לכמות הסימניות שמופיעות בו. לכן ההקדמה הארוכה בראש העמוד קוצרה משמעותית וגם צורת הפריסה של הסימניות בעמוד השתנתה. כעת ישנה הפרדה ביניהן לפי אות תחילית וקל יותר להבין היכן הסימנית שאתם מחפשים אמורה להימצא.

מלבד זאת, גם החלון שקופץ עם הגדרת הסימנית במעבר עם העכבר עליה קיבל טיפול קטן. צבע הרקע שלו השתנה וכעת הוא מופיע ונעלם יחד אנימציה נעימה. בתוך החלון יש קישור להסבר המלא והוא תומך בצורה טובה יותר בגלישה ממכשירים ניידים.

הצגת שם המשתמש בתפריט

שינוי קטן שנעשה באתר בעקבות עצתה הנהדרת של המנויה ענבל הוא הוספה של שם המשתמש לראש העמוד עבור מנויים רשומים באתר.

שם בתפריט - המחשה

השם הוא אינדיקציה שנכנסתם בהצלחה לחשבון שלכם, וגם מהווה קישור לאזור האישי שם אתם יכולים לעדכן את הפרטים שלכם, לנהל את העדכונים שתקבלו במייל ועוד.

הוספת תפריט תחתון

שינוי קטן הטומן בחובו נוחות גדולה הוא הוספה של תפריט בחלקו התחתון של האתר. יש באתר לא מעט עמודים ארוכים ומעכשיו לא תצטרכו לגלול בחזרה למעלה כדי להגיע לתפריט הראשי. בתחתית העמוד מתחת לעמודת העדכונים יחכה לכם תפריט בסיסי עם קישורים ישירים לאזורים העיקריים באתר.

שימו לב!

אם נרשמתם לקבלת עדכוני push מן האתר ישירות לדפדפן (הפעמון הירוק שבפינה השמאלית התחתונה של העמוד) תצטרכו לאשר את הרשמתכם מחדש עקב מעבר השרתים. מצטער על הטרחה אבל לצערי לא הייתה דרך לעקוף את זה.

תוכניות חדשות

עד היום הייתה קיימת באתר תוכנית אחת אשר הקנתה גישה לכל התכנים שבתשלום באתר. מכיוון שיש כעת כמות נכבדה של סימניות ושל תכני ההעשרה באתר, ומתוך ההבנה שלא כולם מעוניינים בכל סוגי התכנים באותה מידה, יצרתי שתי תוכניות חדשות באתר. כעת ניתן לעשות מינוי נפרד לסימניפדיה, ומינוי נפרד לתכני העשרה והתרגול.

מינוי לסימניפדיה

הסימניפדיה היא כלי עזר מאוד שימושי לכל מי שלומד סינית או מתעניין בשפה. בין אם אתם רוצים לחזק ולהעמיק את ההבנה בכתב ובשורשים, להעשיר את אוצר המילים שלכם, או סתם להכיר את הסיפורים שמאחורי הסימניות, בסימניפדיה תמצאו את כל הדרוש לכך.

מינוי לסימניפדיה עולה 299 ₪ בשנה, והוא ייתן לכם גישה לכל מאות הסימניות שכבר נמצאות בה, ולסימניות שיעלו אליה בעתיד. בנוסף אם משהו בהסברים חסר או לא ברור, תמיד אפשר לכתוב תגובה בעמוד הערך ולקבל התייחסות.

מינוי לסימניפדיה נעשה אפקטיבי במיוחד כאשר משלבים אותו עם קבלת עדכונים מן האתר. זה אומר שכל שבוע תקבלו למחשב או למכשיר הנייד שלכם סימנית אחת או יותר יחד עם חמש מילים שימושיות לכל סימנית.

מינוי לתכני העשרה

תכני ההעשרה מיועדים למי שרוצה לחוות את הסינית האמיתית של סין, מבלי לרכוש כרטיס טיסה ולעלות על מטוס (מה גם שעכשיו בתקופת הקורונה זה לא ממש אפשרי). תכני ההעשרה של מנדרינה כוללים שלטים שצולמו בסין, שירים, בדיחות, חידות, סרטונים ועוד – הכול בליווי טבלאות אוצר מילים והסברים בעברית.

מינוי לתכני ההעשרה והתרגול של מנדרינה עולה גם כן 299 ₪ לשנה, ובדיוק כמו המינוי לסימניפדיה – גם הוא מתחבר נהדר עם קבלת עדכונים. אידיאלי למי שרוצה לשפר ולשמר את הסינית, ולשמור על מגע עם השפה גם מחוץ לסין.

מינוי משולב

מינוי משולב מקנה גישה הן לסימניפדיה והן לתכני ההעשרה והתרגול והצטרפות אליו חוסכת מאה שקלים, משום שמחירו 498 ש"ח במקום 598 ש"ח עבור שני המינויים בנפרד. אגב, אם כבר היה לכם מינוי באתר לפני השינוי אז הרווחתם כי שודרגתם באופן אוטומטי למינוי משולב.

אם עדיין אין לכם מינוי באתר, אתם יכולים לנצל את המבצע לרגל ראש השנה הסיני ולעשות מינוי משולב ב-50% הנחה באמצעות הקוד HuNianKuaiLe ולקבל אותו במחיר של לפני השדרוג. זה אומר שאתם מקבלים מינוי כפול לשני סוגי התוכן במחיר נמוך יותר ממינוי בודד לסימניפדיה או לתכני ההעשרה בנפרד.

שדרוג האתר - המחשה

כל השדרוגים האלו הם רק ההתחלה. הם התבצעו כדי להכין את האתר לשלב הבא בייצור של תכנים, בדגש על קורס מקוון ללימוד סינית המבוסס על שיעורי וידאו. זה עוד ייקח קצת זמן, אבל השדרוג הנוכחי היה צעד מאוד גדול בכיוון הזה.

המטרה שלי לשנת הטיגריס היא להפוך את האתר לנמר של לימודי הסינית בישראל – מהיר, חזק, וגורם לכם להתקדם ולרוץ בקצב שלא ידעתם שאתם מסוגלים לו :-)

שנה טובה!

שיתוף


מישהו שאתם מכירים בטח גם יאהב את זה

סמל מייל

מייל סיכום חודשי

מלאו את הפרטים שלכם כדי לקבל סיכום חודשי של כתבות וסימניות חדשות באתר ישירות למייל.

לא אוהבים מיילים? יש גם ערוץ טלגרם.

כתיבת תגובה

Scroll to Top