פגרת קיץ 2023 - שער

פגרת קיץ 2023 והזוכים בהגרלת הקלפים

אתר מנדרינה הולך לצאת לפגרת קיץ בת כמה שבועות לצורך עבודות תחזוקה ושדרוג, והכנה של חומרים לקראת הסמסטר הבא. לרגל האירוע נלמד איך אומרים חופשת קיץ בסינית עם שילוב של תרגול הגייה חביב, אבל לפני כן סגירת חוב קטן – הכרזה על הזוכים בחפיסות הקלפים בהגרלה שנערכה בסוף החודש שעבר.

הגרלת קלפי משחק - שער

הזוכה בחפיסת הקלפים עם תמונות נוף של סין הוא הקורא גיא חנין, והזוכה בחפיסת הקלפים עם ציורים סיניים מסורתיים של נשות חצר הוא הקורא נדב ינאי. מי שזכה בחפיסת קלפים שמיועדת במיוחד עבור לומדי סינית ועליה דיאלוגים יומיומיים פשוטים הוא מנוי הספרייה של מנדרינה ישי סקמסקי.

ועכשיו בואו נדבר קצת על איך אומרים חופשת קיץ או פגרת קיץ בסינית. הסימנית לקיץ בסינית היא אותה הכרנו בעדכון הקיץ הקודם, אבל באופן קצת מפתיע היא בכלל לא חלק מאיך שאומרים חופשת קיץ בסינית.

הדרך לומר חופשת קיץ או פגרת קיץ בסינית היא (הגייה – shǔ jià) וסימנית המפתח בצירוף היא 暑 שמתארת חום של קיץ. היא ההיפך של הסימנית שמתארת קור וצינה של חורף ונמצאת בצירוף 寒假 (הגייה – hán jià) – פגרת חורף. השורש עליו היא מתבססת לביטוי המשמעות של חום כבד היא שמציין את השמש, אבל שימו לב שבמקרה יצא שיש עוד 日 בתחתית של הרכיב הפונטי 者 שרומז על ההגייה, דבר אשר מאוד הולם את המשמעות שלה.

צירוף נפוץ נוסף עם הסימנית 暑, שלצערנו עלול להיות שימושי במיוחד לימים חמים אלה, הוא 暑 (הגייה – zhòng shǔ) שפירושו לחטוף מכת שמש או מכת חום. הוא נשמע קצת כמו פעילות אחרת שנהוג לעשות בשמש הקופחת וזו הזדמנות מצוינת לתרגול הגייה קצר.

שתילה ומכת שמש - תרגול הגייה סיני

לשתול עצים בסינית זה 种 וכל ההבדל הוא בטון הרביעי של הסימנית 树 לעומת 暑 שנהגית בטון שלישי. שימו לב שההגייה zhòng בטון רביעי של שתי הסימניות הראשונות בכל צירוף, היא הצורה הפחות נפוצה שלהן. את 中 הוגים בדרך כלל zhōng במשמעות של 'מרכז', ואת 种 הוגים לרוב zhǒng במשמעות של 'סוג'.

עוד מקום בו נתקלים ב-暑 הוא שם המקום 避暑庄 (הגייה – bì shǔ shān zhuāng). זהו ארמון הקיץ הפחות מפורסם של קיסרי שושלת צ'ינג, ואשר כפי ששמו מעיד – הוא מעין כפר ההררי (山庄) אשר שימש להימלטות או הימנעות מן החום (避暑). הכפר שוכן מצפון לבייג'ינג בעיר צ'נגדה (承) ותוכלו לקרוא עליו בכתבה שעלתה השבוע לגלריה של ספריית מנדרינה.

זהו. עד כאן להפעם. אתר מנדרינה יחזור לפעילות סדירה וישוב לפרסם תכנים חדשים באוקטובר לאחר כמה שבועות של עבודות תחזוקה, שדרוג וכתיבה. עד אז שיהיה לכם קיץ נסבל עם כמה שפחות 暑 וכמה שיותר 寒. כשנחזור יהיו כמה הכרזות חשובות אז כדאי להישאר מעודכנים.

שיתוף


מישהו שאתם מכירים בטח גם יאהב את זה

סמל מייל

מייל סיכום חודשי

מלאו את הפרטים שלכם כדי לקבל סיכום חודשי של כתבות וסימניות חדשות באתר ישירות למייל.

לא אוהבים מיילים? יש גם ערוץ טלגרם.

כתיבת תגובה

Scroll to Top