פריחת הדובדבן בבייג'ינג - תמונת שער

תמונה – עונת פריחת הדובדבן בבייג'ינג

התקופה הקצרה שבין סוף מרץ ותחילת עד אמצע אפריל היא כנראה הזמן הכי כיפי בבייג'ינג. המולת ראש השנה הסיני שוככת, מזג האוויר בדיוק מתחיל להתחמם אבל עדיין לא עובר לצד הבלתי נסבל של סקלת הטמפרטורות והלחות שכה מאפיינת את הקיץ הבייג'ינאי, השמיים מכחילים כי רוח רעננה מנשבת, ובין אם מדובר באפליקציית זיהום האוויר בנייד ובין אם מדובר בצמחייה מסביב – רואים ירוק בכל מקום.

התקופה הזו נחשבת גם לזמן האידיאלי לצאת לפארקים ולגנים כדי לצפות בפריחת הדובדבן. הסימנית המזוהה עם עץ דובדבן בסינית היא הסימנית 樱 (הגייה – yīng) זוהי סימנית פיקטו-פונטית בה השורש (עץ) מצביע על המשמעות בעוד ה- בצד ימין מציין את אופן ההגייה. שמה של סימנית זו יצא למרחוק בזכות התרבות היפנית. ביפן הוגים את הסימנית הזו 'סאקורה' אך שם נפוצה יותר צורת הכתיבה 桜, וכאשר כן ייכתבו שם 樱 יעשו זאת בגרסתה המסורתית 櫻.

עצים פורחים

פריחת הדובדבן או פרח הדובדבן נקראים בסינית 樱 (הגייה – yīng huā) והאקט של לצפות בפריחה וליהנות ממנה נקרא 花 (הגייה – shǎng huā). אם רוצים לומר "ליהנות מפריחת הדובדבן" בסינית אפשר לומר 赏樱花 ואפשר גם פשוט לומר 赏樱 וכולם יבינו למה אתם מתכוונים, בעיקר בכתיבה. מלבד עצי הדובדבן, מנצלים את התקופה הזו גם לצפות בפריחת האפרסק (桃 – táo) והשזיף (梅 – méi).

שימו לב שפרי הדובדבן נקרא בסינית 樱桃 (הגייה – yīng táo) ושכאשר רואים את שתי הסימניות ביחד לא מדובר בעצי דובדבן ואפרסק, למעט אולי בשירה ובסינית קלאסית.

דובדבנים בסופרמרקט סיני

פרי האפרסק נקרא בסינית 桃 (הגייה – táo zi) וכדי לומר דובדבנים ואפרסקים נאמר 樱桃和桃子. כמו מרבית הפירות, סימנית המכ"ס הן של דובדבנים ואפרסקים היא 颗 (הגייה – kē) אז דובדבן אחד ואפרסק אחד הם 颗樱桃和一颗桃子.

המקום אליו כולם הולכים בבייג'ינג כדי לצפות בפריחת הדובדבן הוא פארק יו-יואן-טאן השוכן על הצלע המערבית של טבעת הדרכים השלישית ממש מתחת למגדל הטלוויזיה של בייג'ינג. בסינית שמו נכתב 渊潭 וכרטיס כניסה אליו עולה 10 יואן בסך הכול. הוא די עמוס בתקופה זו של השנה אבל עדיין מדובר באחלה מקום להעביר בו בוקר או אחה"צ רגועים. שתי התמונות הפריחה המופיעות בכתבה זו צולמו שם ובחשבון האינסטגרם שלי אפשר למצוא עוד כמה תמונות שיעזרו לכם להתרשם מהמקום.

התמונה האחרונה בה המגדל נראה ממש קרוב צולמה בפארק מגדל הטלוויזיה של בייג'ינג השוכן ממש מעבר לכביש. שאר התמונות צולמו בתוך הפארק. מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרם לעוד תמונות מבייג'ינג ומסין.

אם אתם נמצאים בערים אחרות בסין ומחפשים מקום לצפות בפריחה, כדאי לכם להציץ בכתבה הזו של האתר המשובח טרוול צ'יינה.

שיתוף


מישהו שאתם מכירים בטח גם יאהב את זה

סמל מייל

מייל סיכום חודשי

מלאו את הפרטים שלכם כדי לקבל סיכום חודשי של כתבות וסימניות חדשות באתר ישירות למייל.

לא אוהבים מיילים? יש גם ערוץ טלגרם.

כתיבת תגובה

Scroll to Top